گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۶۰ مورد

وزیر بهداشت : در طول سه سال گذشته، بیش از 80 هزار متر مربع، پروژه بهداشتی و درمانی در این استان در حال اجرا است- تلاش ما بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گذشته بود

چهارشنبه ٢٥ اسفند ١٣٩٥ ساعت ١٠:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 375 نفر )


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بجنورد: برای من افتخار آمیز است که در طول سه سال گذشته، بیش از 80 هزار متر مربع، پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است و این وضعیت در سراسر کشور وجود دارد که اکثر مناطق به کارگاه سازندگی حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده اند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بجنورد: برای من افتخار آمیز است که در طول سه سال گذشته، بیش از 80 هزار متر مربع، پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی در حال اجرا است و این وضعیت در سراسر کشور وجود دارد که اکثر مناطق به کارگاه سازندگی حوزه بهداشت و درمان تبدیل شده اند

دکتر «حسن قاضی زاده هاشمی» در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی اظهار داشت : خوشحالیم که بسیاری از پروژه های نیمه تمام در تمامی دانشگاه ها به پایان رسیده است.

وی گفت : امیدواریم 2 بیمارستان در خراسان شمالی که جزو آرزوهای ما بود در بهار به بهره برداری برسد.

دکتر هاشمی با اشاره به ساخت مرکز جراحی محدود جواد الائمه توسط سپاه جواد الائمه استان خراسان شمالی، گفت: از سپاه پاسداران و سایر دستگاه های اجرایی به دلیل توجه به مسائل اجتماعی و سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان برای خدمت به مردم، تشکر می کنم.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر نقش مهم و ویژه آموزش و پرورش در پیشگیری از بیماریها، اظهار داشت: هدف ما نباید ساخت بیمارستان باشد بلکه توجه به پیشگیری، بسیار مهم و ضروری است که بخشی از وظایف بر عهده ارکان نظام و بخش دیگر مربوط به مردم است که از سلامتی خود مراقبت کنند.

دکتر هاشمی از روحانیون، هنرمندان، ریش سفیدان، اقوام مختلف و افراد تاثیر گذار در جامعه خواست تا برای توجه بیشتر مردم به سلامتی خود، کمک کنند.

وزیر بهداشت یادآور شد: سلامتی مانند تاجی است که بر روی سر قرار دارد و قابل مشاهده نیست و در زمان بیماری، انسانها قدر سلامتی خود را می دانند.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات، گفت: در ایام انتخابات به دلیل برخی فضاسازی ها، ایجاد توقعات و وعده های بی نتیجه، دروغ پردازی و افراط در قضاوت های بی نتیجه، ممکن است برخی افراد اقدامات مهم و اثر گذاری که دولت در کشور انجام داده است را نبینند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقدامات مهم و ویژه دولت منحصر به حوزه های سلامت و سیاست خارجی نیست، گفت: در حوزه کشاورزی خدمات کم نظیری انجام شده به عنوان نمونه خودکفایی در گندم، در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی است و دولت با پرداخت 8 هزار میلیارد تومان، باعث بی نیاز شدن کشور از واردات گندم شد در حالی که می توانست گندم را به کشور وارد کند اما دولت و مقام معظم رهبری، اعتقاد ویژه ای به اقتصاد مقاومتی و استقلال کشور دارند.

دکتر هاشمی با اشاره به تلاش های انجام شده در حوزه نیرو و آب، اظهار داشت: در حوادث اخیر استان خوزستان شاهد بودیم که هزاران نفر از پرسنل وزارت نیرو به صورت جهادی و شبانه روز برای رفع مشکلات مردم تلاش می کنند تا دیگر این اتفاقات تکرار نشود.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای کار دولت یازدهم روزی به صورت خصوصی در مورد وضعیت نامناسب آب آشامیدنی در بخشی از تهران با رییس جمهور صحبت کردم و ایشان گفت که در مورد سلامت مردم، هیچ چیزی را پنهان نکنید و اگر لازم باشد باید برای مردم آن منطقه آب معدنی تهیه شود که خوشبختانه با راه اندازی سد، وضعیت آب آشامیدنی بهبود یافت و یا در استان خراسان رضوی به بیش از 500 روستای فاقد آب آشامیدنی، آب رسانی شد.

دکتر هاشمی حوزه نفت و انرژی را یکی از موفق ترین حوزه های عملکرد دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با تلاش فراوان تولید نفت ایران که به کمتر از 900 هزار بشکه کاهش یافته بود به حدود 3 میلیون بشکه رسید و قیمت آن هم کمی افزایش یافت که البته این مقدار هم کافی نیست و باید مشتری های گذشته نفت ایران را دوباره جذب کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: تردیدی ندارم که مسئولان کشور با قصد قربت و با نیت خدمت، به میدان آمده اند در هیات دولت، افرادی حضور دارند که بیش از 20 سال وزیر، نماینده مجلس و مدیر ارشد کشور بوده اند و اجرشان را از خدا خواهند گرفت و مردم هم بسیار فهیم و بصیر هستند و با قدرشناسی، مسیر صحیح را تشخیص می دهند.

دکتر هاشمی یادآور شد: استان هایی مانند خراسان شمالی و کردستان با وجود نعمات فراوان خدادادی می توانند زمینه بی نیازی کشور از واردات گوشت را فراهم کرده و در مسیر استقلال کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در فصل بهار به همراه رییس جمهور بار دیگر به خراسان شمالی سفر خواهیم کرد که امیدواریم در آن سفر دو بیمارستان بجنورد و شیروان افتتاح شود البته ما برای بهره برداری از پروژه های بهداشتی و درمانی منتظر ایام و مناسبت های خاص نمی شویم و آنها را به صورت کامل و هر زمانی که آماده شد افتتاح می کنیم.

وزیر بهداشت هم چنین از رئیس دانشگاه و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه به پاس تلاش های ارزشمند در راستای توسعه و عمران دانشگاه تقدیر نمود.

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی