گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۱۳ مورد

اهدای خون سالم اهدای زندگی به بیماران نیازمند است

چهارشنبه ٢٤ خرداد ١٣٩٦ ساعت ١١:٤٦ ق.ظ   ( بازدید : 438 نفر )


اهدای خون سالم اهدای زندگی به بیماران نیازمند است
ادامه زندگی بسیاری از بیماران به اهدای خون وابسته است و تاکنون هیچ ماده ای جایگزین خون نشده است.

 

به گزارش « وبدا » رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به مناسبت «روز جهانی اهدا کنندگان خون» و با بیان اینکه خون ماده حیاتی برای اکسیژن رسانی به سلول های بدن می باشد و به عنوان یک بافت زنده فوق العاده مهم است گفت: زندگی بسیاری از بیماران از جمله بیماران تالاسمی ، بیماران جراحی ، مصدومان تصادفات ، بیماران دچار سوختگی ، بیماران دیالیزی ،هموفیلی و .... به اهدای خون وابسته است.

دکتر « دولت آبادی » حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال را از شرایط اهدای خون بیان کرد و افزود : افراد به بیماری های خاص ، عفونی و به خصوص بیماری های ویروسی نباید مبتلا باشند و در صورت ابتلا به آلرژی ، سابقه عش ، صرع ، تشنج ، اعتیاد و رفتارهای پر خطر ، سابقه زردی و یرقان و مصرف دارو حتما باید پزشک انتقال خون را در جریان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اهدای خون علاوه بر اینکه زندگی یک بیمار از مرگ نجات پیدا می کند در سلامتی فرد اهدا کننده نیز تاثیر مستقیم دارد ، تصریح کرد : با اهدای خون سلول های جدید جایگزین سلول های قدیم شده و مغز استخوان فعال می شود و فرد احساس سبکی و شادابی می کند همچنین اهدای خون ریسک ابتلا به بیماری های قلبی ، عروقی و سرطان را نیز کاهش می دهد

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی