گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۹۵ مورد

برگزاری نشست مشورتی طب ایرانی و طب مکمل در دانشگاه

دوشنبه ١١ تیر ١٣٩٧ ساعت ٨:٢٤ ق.ظ   ( بازدید : 436 نفر )


برگزاری نشست مشورتی طب ایرانی و طب مکمل در دانشگاه
اولین نشست مشورتی طب ایرانی و طب مکمل با حضور معاونین و مدیران دانشگاه در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزارشد.

.به گزارش " وب دا " رئیس اداره طب ایرانی و طب مکمل دانشگاه با اشاره به  این که در سال های اخیر توجه ویژه ای به طب ایرانی و مکمل از سوی نهادهای مختلف معطوف شده است ، بیان کرد : در ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت به وزارت بهداشت توسط مقام معظم رهبری، طب ایرانی مورد تاکید قرار گرفته و در بند ۱۲ این سیاست ها بازشناسی ، تبیین ، ترویج ، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایرانی توصیه شده است .

دکتر "مینا لنگری" تصریح کرد : در شرایط اقتصادی کنونی ، طب سنتی می تواند کمی از بار و هزینه های درمانی را با روش های جایگزین و البته علمی کاهش دهد که باهمین رویکرد اداره طب ایرانی و مکمل در دانشگاه ها تشکیل شده است .

این مسئول با بیان اینکه در این دانشگاه به دلیل نبود دانشکده طب سنتی و عدم وجود اعضای هیئت علمی طب سنتی چالش هایی در این حوزه وجود دارد ، افزود : طب سنتی ایران مکتبی کامل است که روش های تشخیصی و درمانی با تکیه بر تفاوت های بین فردی در زمینه حفظ سلامت و متکی برپشتوانه علمی و تجربی چندهزار ساله ایرانیان و ملل دیگر را شامل می شود .

وی تاکید کرد: این جلسه به منظور تبادل نظر و استفاده از ایده افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه طب ایرانی که هرکدام از معاونت ها به نحوی با آن درگیر هستند در دانشگاه تشکیل شد.

وی بیان کرد : در این جلسه بعد از تبادل نظرات و ارائه پیشنهادات مختلف از سوی معاونین و مدیران ، مصوباتی به تصویب رسید و مقرر شد این جلسات به صورت متناوب ادامه داشته باشد

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی