گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۱۱ مورد

مسمومیت 4 نفردربجنورد براثراستنشاق گازمنوکسید کربن

یكشنبه ٢١ دی ١٣٩٣ ساعت ١٣:٣١ ب.ظ   ( بازدید : 2178 نفر )


مسمومیت 4 نفردربجنورد براثراستنشاق گازمنوکسید کربن
براثرخارج شدن لوله بخاری ، چهارنفردربجنورد دچارمسمویمت با گازمنوکسید کربن شدند.

به گزارش « وب دا » رییس مرکز مدیریت حوادث وفوریت های پزشکی استان بابیان این مطلب گفت : بعد از دریافت گزارش ، نیروهای امدادی اورژانس 115 بلافاصله به محل حادثه اعزام وخدمات امدادی اورژانس پیش بیمارستانی را به هرچهارمصدوم حادثه ارائه داده ودرنهایت آنها را به بیمارستان منتقل نمودند.

دکتر « محسن رعنایی » درادامه با اشاره به قرارگرفتن در فصل سرما برضرورت رعایت ایمنی دراستفاده از وسایل گرمایشی تاکید کرد وافزود :با شروع فصل سرما بیشترین مسمومیت منوکسید کربن ناشی از استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد است.  

این مسئول علائم سردرد ، سرگیجه ، استفراغ ، کاهش سطح هوشیاری ، تاری دید را از جمله علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن ذکروخاطرنشان کرد : فلج شدن عضلات به ویژه عضلات تنفسی ، اغما ومرگ از دیگرنشانه های مسمومیت با گاز منوکسید کربن است.

دکتر« رعنایی » تاکید کرد : درصورت مشاهده موارد گازگرفتگی باید نسبت به رساندن اکسیژن وهوای تازه به فرد مسموم شده اقدام کرد وبه سرعت با اورژانس تماس گرفته  تا برای انجام اقدامات درمانی وانتقال فرد مسموم شده به مراکز درمانی اقدام لازم صورت گیرد.

به گفته این مسئول توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی به اطمینان شما از تخلیه گاز کمک خواهد کرد ، اگرلوله دودکش بخاری شما سرد است دلیل آن خارج نشدن گازهای سمی از دوکش است که دراین صورت باید ضمن رفع نقص به طورموقت با باز کردن قسمتی از در یا پنجره تهویه را درمحیط ایجاد نمایید.

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی