گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۰ مورد

وجود 67 بیمارمبتلا به هموفیلی در استان

یكشنبه ٣١ فروردین ١٣٩٩ ساعت ٢٠:٣٥ ب.ظ   ( بازدید : 739 نفر )


وجود 67 بیمارمبتلا به هموفیلی در استان
67 بیمار هموفیلی در استان خراسان شمالی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی بهره مند می شوند

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبرگفت: هموفیلی نوعی بیماری خونریزی دهنده ارثی است که وابسته به جنس بوده و در مردان شیوع بیشتری دارد. مهری فرشاد اظهار داشت: ضایع ترین مفصل خونریزی دهنده در این بیماران مفصل زانو است و با توجه به اینکه در این بیماری خون به طور طبیعی لخته نمی شود خونریزی های عمقی درون بدن تا حدی نگران کننده  است.

وی عنوان کرد: بیماران هموفیلی کمبود فاکتورهای انعقادی ناشی از بیماری را با دریافت فاکتورهای انعقادی به شکل رایگان از بیمارستان امام رضا(ع) جبران می کنند.

وی توضیح داد: به افراد مبتلا به این بیماری با وجود نیاز به تزریق خون و فرآورده های خونی، خدمات به کل رایگان ارائه می شود.

وی همچنین از ارائه خدمات بستری و فیزیوتراپی رایگان این بیماران خبر داد و خاطر نان کرد: اگر فردی نیاز به تعویض مفصل داشته باشد، می تواند از خدمات تعویض مفصل رایگان بهره مند شود.

فرشاد از ارائه خدمات دندانپزشکی ویژه ی بیماران هموفیلی در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد خبر داد و گفت: بیماران خاص می توانند از خدمات دندانپزشکی با یونیت ویژه در این بیمارستان استفاده کنند.

وی اظهار داشت: گازهای استریل بند آورنده خون نیز در اختیار این بیماران قرار گرفته تا در شرایط نیاز بتوانند از آن استفاده کنند.

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی