parcham مهار تورم، رشد تولید

مسئول واحد: معصومه ارزمانی

 

کارشناس واحد :سیده مهدیه سید کتولی

 

شماره تماس: 05832210940 داخلی 105 و 106

 

شرح وظایف اداره  مدیریت اطلاعات سلامت

شرح وظایف در حوزه تخصصی مدارک پزشکی:

  1. بازدید دوره ای از بخش های مدارک پزشکی و ارائه فید بک
  2. پیگیری  ارتقای واحد های مدارک پزشکی در راستای اعتبار بخشی
  3. تدوین خط مشی های مرتبط –تدوین توانمندیهای بخش مدارک پزشکی-تدوین فرایندها-تدوین شاخص ها –تدوین فرم ممیزی و راهنمای تکمیل آن –تدوین فرم شاخص نویسی-تدوین فرم خطاها- تدوین فرم رضایت آگاهانه و.... بنا به سیاستهای وزارتخانه و دانشگاه
  4. برگزاری کمیته تخصصی مدارک پزشکی معاونت درمان بصورت ماهی یکبار
  5. برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با گروه مدارک پزشکی در قالب آموزش کارکنان
  6. پیگیری تقدیر از پرسنل بخش مدارک پزشکی
  7. کنترل و ارزیابی سامانه آمار و اطلاعات بیمارستانی(آواب) در بحث اطلاعات شناسنامه ای بیمارستان ، تخت ، نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی و ارسال به وزارت
  8. تدوین جزوات و پمفلتهای آموزشی مرتبط
  9. پیگیری ارتقا فرایندهای کاری در بخش مدارک پزشکی
  10. پیگیری و انجام فرایندهای مربوط به امحا پرونده های پزشکی(شناسایی اسناد-تشکیل جلسات مربوطه –مکاتبه با وزارتخانه-پیگیری امحا اسناد)
  11. پیگیری سیستم his در بخش مدارک پزشکی و ارتقا آن( بررسی نقاط ضعف و چالش ها و پیگیری اصلاح آن و ....)
  12. انجام برنامه ها و فعالیتهای محول شده از سوی وزارتخانه،  دانشگاه و معاونت
  13. پیگیری مشکلات و در خواست های بیمارستانی در بحث نیرو، ساختار و ....
  14. تدوین برنامه عملیاتی یکساله در حوزه درمان
  15. انجام امور مربوط به ارزیابی عملکرد معاونت درمان در سطح دانشگاه

شرح وظایف  در حوزه  تخصصی آمار:

  1. جمع آوری،کنترل، تصحیح و جمعبندی،  فرم های آماری فعالیت بیمارستانی مراکز دانشگاهی و  غیر دانشگاهی بصورت ماهانه و ارسال به واحد آمار دانشگاه و همچنین  موارد جدید بیماری و فرم های آماری اورژانس بیمارستانی ، اعمال جراحی، خودکشی ، حوادث و ....
  2. تهیه اطلاعات درمانی مورد نیاز  به صورت مقطعی، موردی و دوره ای مختلف  طبق فرمتهای مورد نیاز بودجه و تشکیلات دانشگاه، سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استان و کشور، نظام پزشکی، مدیریت کل بازرسی کشور و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی دانشگاه، وزارت متبوعه و سایر مراجع مجاز به صورت مقطعی، موردی و دوره ای (ارزیابی عملکرد، آمار هیات امنا و...)
  3. ارائه و ارسال آمار و اطلاعات مربوط به مراکز تشخیصی و درمانی استان به مراکز و سطوح بالاتر.
  4. تجزیه وتحلیل اطلاعات وتهیه شاخصهای مهم آماری و ارسال آنها به مراجع ذیصلاح جهت استفاده دربرنامه ریزیهای درمانی .
  5. تهیه  گزارشات تحلیلی آماری و اطلاع رسانی به مراجع ذیصلاح و بازخورد به واحدهای تابعه
  6. اجرای طرحهای کشوری آمارگیری از جمله اطلاعات پزشکان  و دندانپزشکان و اجرای فاز یک ماده 193 از برنامه پنجساله سوم توسعه و 89 از برنامه چهارم توسعه، تسهیلات بهداشتی و درمانی، ثبت مرگ ومیر و ...
  7. هماهنگی و نظارت در خصوص ارسال آمارهای بهداشتی از بیمارستانهای تحت پوشش
  8. تهیه بولتن آماری سالانه کلیه مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی استان
  9. مشارکت در تهیه سالنامه آماری دانشگاه
  10. ارائه بازخورد از فعالیت واحدها جهت مقایسه و سایر بهره­برداری­های لازم
  11. انجام کلیه اقدامات مربوط به سند چشم انداز 1404 کرمان
  12. تهیه جزوه های آموزشی و بسته های آموزشی آمار و شاخصهای بهداشتی و درمانی و سایر موارد و موضوعات مطروحه
  13. برگزاری کارگاههای آموزشی برای پرسنل رده های مختلف واحدهای تحت پوشش ازجمله ثبت علل مرگ و میر، تهیه و کاربرد شاخص های بهداشتی و درمانی و تعاریف آماری و آموزشهای انفرادی و موردی
  14. انجام امور محوله از طرف معاونت
  15. شرکت در کارگاهها ، سمینارها و همایش های مرتبط
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید