اهدای عضو مرد ۳۵ ساله از اهالی روستای حسن سو از توابع سملقان ؛ به ۵ نفر از بیماران نیازمند پیوند؛جان دوباره ای بخشید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن اعلام این خبر گفت: مرد ۳۵ ساله ای اهل روستای حسن سو از توابع شهرستان سملقان، با تصمیم ایثارگرانه خانوادهاش،جان ۵ نفر بیمار نیازمند را نجات داد و نامش در زمره بخشندگان زندگی جاودانه شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان؛ دکتر «محمدرضا صفدری گفت: زنده یاد " محمد علی نیا "در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۵؛ به دلیل ضربه به سر؛دچار مرگ مغزی شد و علی رقم تلاشهای بی وقفه کادر پزشکی، پس از انتقال بیمار از بیمارستان امام علی علیه السلام بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای در بیمارستان منتصریه مشهد؛ متأسفانه مرگ مغزی وی مورد تأیید تیم پزشکان متخصص قرار گرفت .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در حالی که خانواده این جوان داغدار بودند، خانواده وی با تصمیمی شجاعانه و خداپسندانه، رضایت خود را برای اهدای اعضای عزیزشان اعلام کردند. این ایثار بزرگ، امیدی تازه را دردل بیماران نیازمندبه پیوند اعضا زنده کرد.
دکتر محمدرضا صفدری، ضمن ابراز همدردی بااین خانواده ایثارگر،از این اقدام ارزشمند قدردانی کرد و از تلاش بی وقفه تیم شناسایی و پیوند اعضا و واحد فراهم آوری اعضای دانشگاه و بیمارستان امام علی (ع) و منتصریه مشهد تقدیرنمود.
وی بیان کرد: پس از بررسی شرایط اعضا و انجام مراحل اهدای عضو، در روز ۲۶ خردادماه؛ اعضای بدن این مرحوم شامل کبد؛قرینه ؛ کلیه به ۵ نفراز بیماران نیازمند پیوند اهدا گردید.

نظر دهید