صبحانه نخوردن و کاهش یادگیری دانشآموزان
کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر تاثیر تغذیه سالم بر رشد و تکامل دانش آموزان، گفت: صبحانه مغذی در این چرخه تاثیر موثری دارد و نخوردن آن می تواند بر یادگیری دانش آموزان تاثیرات منفی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، زهره اسدی، با بیان اینکه نیاز به انرژی و پروتئین در گروه سنی دانش آموزان، قابل توجه شود، افزود: رفتارها و باورهای تغذیه ای که در این دوران زندگی شکل میگیرد نقش مهمی در انتخاب مواد غذایی توسط دانشآموز و سلامت او در آینده دارد.
وی با بیان اینکه داشتن یک برنامه غذایی متعادل و متنوع شامل شش گروه غذایی (نان و غلات، شیر و لبنیات، سبزی، میوه، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها) انرژی، پروتئین، ویتامین و املاح مورد نیاز روزانه تامین می شود؛ عنوان کرد: صبحانه نخوردن میتواند اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هنگام ناشتایی طولانی مدت، نگهداری قندخون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد دشوارتر شده و یادگیری و تمرکز حواس مختل میشود.
به گفته اسدی درصورتی که نخوردن صبحانه تداوم یابد به عادت تبدیل می شود که علاوه بر عوارض مذکور زمینه ساز بیماری های متعدد می شود.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، زهره اسدی، با بیان اینکه نیاز به انرژی و پروتئین در گروه سنی دانش آموزان، قابل توجه شود، افزود: رفتارها و باورهای تغذیه ای که در این دوران زندگی شکل میگیرد نقش مهمی در انتخاب مواد غذایی توسط دانشآموز و سلامت او در آینده دارد.
وی با بیان اینکه داشتن یک برنامه غذایی متعادل و متنوع شامل شش گروه غذایی (نان و غلات، شیر و لبنیات، سبزی، میوه، گوشت و تخم مرغ، حبوبات و مغزها) انرژی، پروتئین، ویتامین و املاح مورد نیاز روزانه تامین می شود؛ عنوان کرد: صبحانه نخوردن میتواند اثرات منفی بر یادگیری دانش آموزان داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هنگام ناشتایی طولانی مدت، نگهداری قندخون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد دشوارتر شده و یادگیری و تمرکز حواس مختل میشود.
به گفته اسدی درصورتی که نخوردن صبحانه تداوم یابد به عادت تبدیل می شود که علاوه بر عوارض مذکور زمینه ساز بیماری های متعدد می شود.