گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۷۵ مورد

تصویب تعرفه‌ مراقبت‌های پرستاری در منزل ؛نقطه عطفی در تاریخ پرستاری

یكشنبه ٤ تیر ١٣٩٦ ساعت ٨:٥٠ ق.ظ   ( بازدید : 318 نفر )


تصویب تعرفه‌ مراقبت‌های پرستاری در منزل ؛نقطه عطفی در تاریخ پرستاری
تصویب تعرفه‌ مراقبت‌های پرستاری در منزل نقطه عطفی در تاریخ پرستاری است

 

به گزارش وبدا نماینده مجمع ادواری سازمان نظام پرستاری کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، تصویب تعرفه‌ مراقبت‌های پرستاری در هیئت دولت را یکی از نقاط عطف مهم در تاریخ پرستاری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی کشور دانست و گفت: این مصوبه علاوه بر ارتقاء هویت رشته پرستاری، به نوعی تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد سلامت کشور است.

دکتر «فریمان ابراهیم‌زاده» افزود: تصویب تعرفه‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل در هیئت دولت به عنوان یکی از رویکردهای بسیار مثبت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلقی می‌شود که با پیگیری‌های معاون محترم پرستاری وزارت و تیم ایشان به ثمر نشست.

 

وی ادامه داد: این مصوبه یکی از نقاط عطف تاریخ پرستاری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران محسوب می شود که بدنبال پیگیری های زیادی که از سنوات قبل از سوی دلسوزان حوزه پرستاری انجام شده بود به نتیجه رسید.

نماینده مجمع ادواری سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: بی‌شک این مصوبه آثار و برکات بسیار زیادی برای مردم و جامعه پرستاری در پی خواهد داشت به گونه‌ای که از این پس افرادی که تمایل به فعالیت با رویکرد پرستاری جامعه‌نگر دارند، می‌توانند به راحتی ارائه خدمت نمایند و مردم نیز به سهولت از خدمات پرستاری حرفه‌ای و علمی در منزل برخوردار می‌شوند.

وی افزود: این مصوبه قطعا بر روی شاخص‌های سلامتی در سطح دوم پیشگیری تأثیر می‌گذارد و اتفاقی بسیار میمون برای پرستاری کشور محسوب می‌شود زیرا نشان از آن دارد که حرفه پرستاری به عنوان یک حرفه علمی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و به نقش‌های پرستاری در جامعه اهمیت بیشتری داده می‌شود.

دکتر«ابراهیم‌زاده» اظهار داشت: با این مصوبه هویت رشته پرستاری ارتقاء پیدا می‌کند و این می‌تواند روی انگیزه پرستاران و دانشجویان در جهت ارائه خدمات کیفی‌تر و فعالیت کارآمدتر در این حوزه بسیار موثر باشد.

وی، کمک به اقتصاد سلامت را از دیگر فاکتورهای مهمی خواند که در پی تصویب تعرفه مراقبت‌های پرستاری در منزل شاهد آن خواهیم بود و گفت: از مدت‌ها پیش در دولت‌های مختلف بحث غیردولتی شدن اقتصاد همواره به عنوان یک رویکرد مهم مد نظر بوده است که اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام گرفته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان کشور نیز تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل با توجه به کاهش بار هزینه‌ها بر دوش دولت و مردم می‌تواند کمک شایانی به رشد و پویایی اقتصاد سلامت کند.

وی تصریح کرد: این مصوبه همچنین با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد مقاومتی، می‌تواند در راستای شاخص‌ها و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در عرصه سلامت تعریف شود که امید است با همت دولت شاهد تکرار این گونه اتفاقات مبارک در عرصه سلامت کشور باشیم

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی