گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۵۸ مورد

اقدامات کنترل عفونتی مدیریتی در برخورد با بیماری کرونا

شنبه ١٩ بهمن ١٣٩٨ ساعت ٧:٣٥ ق.ظ   ( بازدید : 537 نفر )


اقدامات کنترل عفونتی مدیریتی در برخورد با بیماری کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در تشریح اقدامات کنترل عفونتی مدیریت (administrative) در برخورد با بیماری کرونا، گفت: سیاست‌ها و اقدامات مدیریتی به این مفهوم است که زیرساخت و ابزار لازم برای رعایت موازین کنترل عفونت از پیش فراهم شده باشد و کادر بیمارستانی در مورد موازین پیشگیری و کنترل عفونت آموزش لازم را دیده باشند.

 دکتر قاسم بیانی اظهار کرد: کسانی که خدمات و مراقبت بالینی برای بیمار مبتلا به کرونا (nCoV) انجام می‌دهند، اعم از افراد خانواده یا کادر بیمارستانی باید آموزش دیده،  و دسترسی به آزمایشگاه تشخیصی برای تشخیص قطعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از ازدحام جمعیت به ویژه در فضای اورژانس جلوگیری شده باشد، ادامه داد: فضای انتظار و بستری مناسب جداگانه برای بیماران علامت دار مشکوک کورونا ویروس در نظر گرفته شده، و نسبت کادر درمانی به تعداد بیماران مناسب باشد.

دکتر بیانی در دسترس بودن وسایل مناسب به تعداد کافی، سیاست و ابزار لازم برای اجرای کنترل عفونت در تمام بخش ها و نقاط بیمارستان و حضور نظام مراقبت بیماری حاد تنفسی کادر بیمارستانی را حائز اهمیت دانست.

به گفته این مسئول باید اهمیت مراجعه به پزشک و ثبت و گزارش در صورت ابتلا به بیماری تنفسی در بیمارستان، در میان کارکنان بیمارستانی مشخص شده باشد و همچنین میزان تبعیت کادر درمان از دستورالعمل ها سنجیده شده، تحت نظر باشد و مکانیسم هایی برای ارتقا شرایط و رفع چالش ها موجود باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ظن بالینی بالا و تشخیص زودهنگام نیز توضیح داد: تریاژ عفونی شامل ظن بالینی بالا و تشخیص اولیه به موقع، و قراردادن بیماران مشکوک در فضای امن جدا از سایر بیماران است.

دکتر بیانی درخواست از کادر درمانی برای داشتن ظن بالینی بالا، استفاده از پرسشنامه های غربالگری، استفاده از پوسترها و علائم هشدار دهنده برای بیماران دارای علامت به منظور استفاده از ماسک )ترویج بهداشت تنفس) و رعایت موازین کنترل عفونت را بخش مهمی از برخورد بالینی و جداسازی بیماران مشکوک به nCoV عنوان کرد که باید مراکز درمانی به آن توجه کنند.

اقدامات تولید کننده آئروسول و احتیاطات هوابرد

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی اقدامات تشخیصی درمانی (مانند تعبیه لوله تراشه، خروج لوله تراشه، برونکوسکوپی، احیا قلبی ریوی، تهویه دستی کمکی قبل از انتوباسیون) می تواند منجر به ایجاد آئروسول شوند و خطر انتقال هوابرد کورونا ویروس‌ها را به دنبال دارند.

دکتر بیانی خطاب به کارکنانی که در زمان انجام اقدامات تولیدکننده آئروسول در اتاق حضور دارند، توصیه کرد: استفاده از ماسک  N95با سایز مناسب صورت ضروری است و بعد از پوشیدن ماسک باید از عدم نشت هوا مطمئن شویم.

وی با بیان اینکه ریش های بلند به دلیل ممانعت در  fitشدن ماسک، می تواند کارایی ماسک را کاهش دهد، محافظت از چشم ها با استفاده از پوشیدن عینک یا محافظ صورت و پوشیدن گان و دستکش بلند تمیز (غیراستریل) را توصیه کرد.

وی اضافه کرد: اگر گان مقاوم در برابر مایعات ضدآب نیست، در زمان انجام اقداماتی که امکان تماس با حجم فراوانی از ترشحات بدن وجود دارد، از یک آپرون ضدآب بر روی گان استفاده شود.

معاون درمان دانشگاه با بیان اینکه تعداد افراد حاضر در اتاق نیز باید به حداقل ممکن برسد، تاکید کرد: اقدام تولید کننده آئروسول در یک اتاق با تهویه کافی انجام شود، به عنوان مثال تهویه طبیعی با 160 لیتر در ثانیه به ازاء هر بیمار یا فشار منفی با تعویض هوای اتاق حداقل 12 بار در ساعت و جهت جریان هوا باید تحت کنترل باشد.

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی