گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۶ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۱۵ مورد

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه

دوشنبه ١٨ اردیبهشت ١٣٩٦ ساعت ٧:٢٧ ق.ظ   ( بازدید : 549 نفر )


برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه
مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه برگزار شد

به گزارش « وب دا » رئیس دانشگاه در این آیین که در تالار اجتماعات بیمارستان امام حسن (ع) و با حضور مدیران استانی و دانشگاهی ، ماماها و دانشجویان مامایی برگزار شد ،اظهار داشت :خدمت رسانی به قشر آسیب پذیر بانوان نشان از اهمیت بالای جایگاه حوزه مامایی در جامعه دارد.

دکتر ابراهیم گلمکانی بیان کرد :حرفه های علوم پزشکی به این دلیل که با جان انسان سر و کار دارند ،مقدس هستند اما جایگاه مامایی به خاطر نجات جان دو انسان از ارزش مضاعف و جایگاه بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر خدمات خوبی در حوزه مامایی استان انجام شده است ، افزود : جدا از فعالیت های ارزشمند همکاران ماما در مراکز روستایی ،ماماها به عنوان مراقبین سلامت در مراکز شهری نیز خدمات ارزنده ای ارائه می دهند و این حرکت جدیدی در حوزه بهداشت می باشد که به خوبی رقم خورده است.

دکتر « گلمکانی » با اشاره به موفقیت های اخیر حوزه مامایی استان تصریح کرد : تقدیر از بیمارستان های استان به دلیل ترویج زایمان طبیعی و کاهش شاخص سزارین ، توسعه اتاق های ال دی آر و تکریم جایگاه بیماران در انجام زایمان فیزیولوژیک ، کاهش مرگ و میر مادران همه نشان از جایگاه و اهمیت بالا و تلاش ماماها است.

وی همچنین با اشاره به طرح هیئت علمی بالینی بیان کرد : به عنوان اولین دانشگاه در کشور طرح  هیئت علمی بالینی را به صورت پایلوت اجرا می کنیم که این طرح تلفیق آموزش ، بهداشت و درمان است و اتفاق بزرگی در استان می باشد.

رئیس دانشگاه در ادامه با بیان اینکه هه این اتفاقات خوب نتیجه نگاه دولت تدبیر و امید به حوزه سلامت است ، اظهار داشت : محور اول کار دولت حوزه سلامت بوده است که انشالله این طرح ملی قوی تر از قبل  ادامه پیدا کند و ایران در سال  1400 قدرت اول منطقه در همه امور از جمله حوزه سلامت باشد .

معاون درمان دانشگاه نیز در این مراسم بیان کرد : ترویج زایمان طبیعی و کاهش شاخص سزارین یکی از 8 بسته طرح تحول سلامت بوده است که به همت و تلاش ماماهای استان توانستیم در این حوزه به عنوان دانشگاه برتر شناخته شویم و شاخص سزارین را از 50 درصد قبل از طرح تحول به کمتر از 30 درصد بعد از اجرای طرح تحول برسانیم.

دکتر « علی حق بین » تصریح کرد : زیبنده است ماماها و دانشجویان مامایی که دربیمارستان های مختلف فعالیت دارند ، وجدان کاری را همواره سرلوحه خدمت خود قرار دهند و با حفظ اخلاق حرفه ای و عطوفت با بیماران برخورد نمایند.

بر پایه این گزارش در پایان از ماماهای نمونه استانی و کشوری تقدیر به عمل آمد .

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی