گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۶۶۳ مورد

مرگ مغزی می تواند زمینه ساز احیای چندین زندگی باشد

چهارشنبه ١٧ خرداد ١٣٩٦ ساعت ١١:٢٦ ق.ظ   ( بازدید : 371 نفر )


مرگ مغزی می تواند زمینه ساز احیای چندین زندگی باشد
مرگ مغزی گرچه پایان یک زندگی را رقم می زند اما در صورت اهدای عضو ؛ زمینه ساز احیای زندگی چندین بیمار است.

به گزارش « وب دا » مسئول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه گفت : کما و مرگ مغزی از نظر ظاهر شبیه به هم می باشند اما مرگ مغزی غیر قابل بازگشت است ولی در کما احتمال بازگشت وجود دارد.

« مهری فرشاد » تصریح کرد : در حالت کما ، اختلال در عملکرد سلول های مغزی ایجاد می شود و ساختمان مغز حفظ شده است به همین دلیل احتمال بازگشت حتی پس از سال ها وجود دارد اما در مرگ مغزی سلول ها تخریب شده اند و تغییرات بافت مغز غیر قابل برگشت است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که از نظر پزشکی مرگ تمامی سلول های مغز تایید نشود، هیچ اهدای عضوی صورت نمی گیرد ، افزود : بعد از اینکه تیم پزشکی متشکل از جراح مغز و اعصاب ، متخصص مغز و اعصاب ، متخصص داخلی و متخصص بیهوشی مرگ مغزی بیمار را تایید کردند، پزشکی قانونی نیز باید مرگ مغزی را تایید کند و سپس بعد از طی کردن این مراحل است که می شود اعلام کرد که بیمار مرگ مغزی شده است.

این مسئول تصریح کرد : متاسفانه برگشتی برای مرگ مغزی وجود ندارد و بعد از تایید و اعلام مرگ مغزی توسط تیم متخصص ، در صورت رضایت خانواده بیمار مرگ مغزی و طی شدن مراحل قانونی کار اهدای عضو صورت می گیرد.

وی اضافه کرد : بعد از تخریب مغز در بدن بیمار مرگ مغزی ، به مرور تمامی اعضا از کار می افتند و حداکثر تا 14 روز سایر اعضای بیمار را می توان حفظ کرد و هرچه خانواده بیمار برای اهدای عضو سریع تر تصمیم بگیرند اعضای بیشتری قابل اهدا و زندگی بیماران بیشتری قابل احیا خواهد بود.

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی