گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۳۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۷۹۲ مورد

افزایش 30 درصدی آمار پزشکان متخصص در استان طی 3 سال

چهارشنبه ٨ شهریور ١٣٩٦ ساعت ٨:١٢ ق.ظ   ( بازدید : 249 نفر )


آمار پزشکان متخصص در استان سی درصد افزایش یافته است.

به گزارش وبدا رئیس دانشگاه در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و روز پزشک برگزار شد با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت : هم اکنون دانشگاه دارای 254 پزشک متخصص است   و از ابتدای دولت یازدهم تاکنون آمار متخصصین 30 درصد در استان افزایش یافته است.

دکتر"گلمکانی"به ماندگاری خوب پزشکان متخصص در استان اشاره کرد و افزود: علی رغم افزایش تعداد پزشکان متخصص ، نیاز استان بالاتر است و پیگیر جذب رشته های فوق تخصصی جدید در استان هستیم.

به گفته وی اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت برای جامعه پزشکی سنگین بود چرا که حجم کار افزایش یافت و دریافت ها دیرتر انجام گرفت و همین امر در ابتدا سبب نارضایتی شد اما دانشگاه ما جزء نخستین دانشگاه هایی است که در سطح کشور  سریع ترین پرداختی ها را داشته است.

به گفته وی در بحث تامین تجهیزات پزشکی هم اتفاقات بسیار خوبی افتاده است و کمبود واضحی در استان در خصوص تجهیزات پزشکی نداریم و برخی موارد نیز نیاز به زمان دارد .

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به منشور حقوق بیمار و رعایت حریم بیماران اشاره کرد و  افزود: سعی کرده ایم در مراکز درمان دولتی این حقوق رعایت شود اما گاهی ممکن است به خاطر ازدحام جمعیت و محدودیت فضا تعدادی بیمار همزمان در اتاق پزشک حضور یابند که پیگیری های واحد نظارت بر درمان انجام می گردد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد حیطه وظایف خانه های بهداشت نیز تاکید کرد: انتظار مردم از خانه های بهداشت گاهی در حد مرکز بهداشتی درمانی است در حالی که خانه بهداشت یک بهورز با اطلاعات پایه دارد و تنها مجاز است خدماتی نظیر واکسیناسیون،مراقبت مادر و کودک و ...ارائه دهد و بطور مثال حق انجام تزریقات ندارد

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی