گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۲۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۳ مورد

کاهش آمار سزارین با اجرای موفق بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت

سه شنبه ١٨ اردیبهشت ١٣٩٧ ساعت ١٠:٥٣ ق.ظ   ( بازدید : 486 نفر )


کاهش آمار سزارین با اجرای موفق بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت
با اجرای بسته خدمتی ترویج زایمان طبیعی در برنامه طرح تحول نظام سلامت از سال 93 تا کنون آمار سزارین در استان روند رو به کاهش داشته است.

به گزارش « وب دا » معاون درمان دانشگاه بیان کرد : قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت آمار سزارین در استان افزایش داشت و در همه بیمارستان های دانشگاهی و غیر دانشگاهی انجام این عمل به اختیار مادر باردار انجام می گرفت.

 

 

دکتر « علی نظری » تصریح کرد : عمل سزارین مانند هر عمل جراحی دیگر پیامدهایی دارد ، از سویی مادرانی که سزارین می شوند فرصت طلایی ارتباط با نوزاد را به دلیل اثرات بیهوشی بعد از عمل از دست می دهند و همین امر آثار منفی بر روی شیردهی به نوزاد و نیز رشد و تکامل وی در مراحل بعدی دارد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه بسته ترویج زایمان طبیعی به منظور کاهش پیامدهای سزارین در طرح تحول سلامت اجرا شد ، افزود : ایجاد زیرساخت هایی مانند تجهیز بیمارستان ها و ایجاد فضای خوشایند برای زایمان طبیعی ، رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی ، انجام انواع زایمان های بی درد و برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان از جمله اقداماتی است که در ترویج زایمان طبیعی در این مدت موثر بوده و باعث استقبال مادران به انجام زایمان به روش طبیعی شده است

منبع : معاونت درمان دانشگاه چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان




رتبه بندی شما به مطلب فوق:



دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.

مجموعه پیامهای بهداشتی

سخن بزرگان

امام علی (ع) :برای ترقی و پیشرفت هیچ روشی بهتر از تحقیق و پژوهش نیست .

مطالب پر بازدید

ساعت

اوقات شرعی